Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Από τις διαθέσεις του Υπουργείου Ανάπτυξης εξαρτάται η ένταξη και υλοποίηση του έργου ανακατασκευής του κύριου οδικού άξονα της πόλης μας

Σύμφωνα με πρόσφατη πληροφορία, το προτεινόμενο έργο με τίτλο «ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΑΣΦΑΛΤΟΤΑΠΗΤΑ ΛΟΓΩ ΒΛΑΒΩΝ ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ» στην πόλη των Φιλιατρών και δημόσια δαπάνη 493.121,91 ευρώ, το οποίο έχει υποβληθεί από τον Δήμο Τριφυλίας για χρηματοδότηση στον ενδιάμεσο φορέα διαχείρισης Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. στο πλαίσιο του ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 2 - «ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ», του Π.Ε.Π. Δυτικής Ελλάδας - Πελοποννήσου - Ιονίων Νήσων 2007 - 2013, έχει αξιολογηθεί θετικά και συγκαταλέγεται στα 21 ώριμα προς ένταξη έργα του φορέα. Δυστυχώς όμως, από τις 7-11-2013 μετά από οδηγία του Υπουργείου Ανάπτυξης έχουν παύσει οι εντάξεις έργων από τον εν λόγω φορέα. Όταν θα υπάρξει κάτι νεότερο και ας ελπίσουμε ευχάριστο, θα σας ενημερώσουμε έγκαιρα.

Υπενθυμίζουμε ότι το έργο αφορά κυρίως την ασφαλτόστρωση των οδών Φουρναράκη - Ι. Μεταξά - Μεγάλου Αλεξάνδρου - Στρατ. Σταυριανοπούλου (συνολικού μήκους 1500 m περίπου), οι οποίες βάσει κυκλοφοριακής μελέτης που είχε συνταχθεί για τον πρώην Δήμο Φιλιατρών αποτελούν κύριοι οδικοί άξονες της πόλης, με αποτέλεσμα να έχουν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η υλοποίηση του έργου έχει μεγάλη σημασία για την περιοχή, δεδομένου ότι θα συμβάλλει στην ομαλότερη κυκλοφορία των βαρέων κυρίως οχημάτων και την μείωση της ηχορύπανσης που προκαλείται από αυτά.
Για τον παραπάνω λόγο, καθώς και λόγω των κατά καιρούς εργασιών που έχουν λάβει χώρα (π.χ. αντικατάσταση δικτύου ύδρευσης), το υπό εξέταση οδικό δίκτυο έχει υποστεί σε πολλά σημεία καθιζήσεις, οι οποίες χρήζουν άμεσης αποκατάστασης (εκσκαφές σε βάθος 45 cm και εκ νέου οδοστρωσία). Επιπλέον, στις οδούς αυτές τα ρειθροκράσπεδα παρουσιάζουν καθιζήσεις και σε ορισμένα τμήματα απουσιάζουν, γι’ αυτό απαιτείται αντικατάστασή τους με νέα, καθώς και βελτίωση των πεζοδρομίων.
Το πάχος του οδοστρώματος θα είναι συνολικά 0,50 m, αποτελούμενο από ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας πάχους 0,05 m με χρήση κοινής ασφάλτου, βάση πάχους 0,20 m και υπόβαση πάχους 0,25 m, η οποία θα περιλαμβάνει και το φρεζαρισμένο υλικό.
Για να επιτευχθεί πιο γρήγορη απορροή των ομβρίων υδάτων εφαρμόζεται εγκάρσια κλίση (επίκλιση) της οδού -2,50% από τον άξονα προς τα ρείθρα (δικλινής διατομή), ώστε να κατευθύνονται τα όμβρια ύδατα προς τα ρείθρα και κατόπιν να οδηγούνται στα φρεάτια υδροσυλλογής που υφίστανται σε αρκετές διασταυρώσεις.
Τέλος, στον κοινόχρηστο χώρο του ιερού ναού της Παναγίας, προτείνεται να γίνει επέκταση του πεζοδρομίου της εισόδου του ναού, να κατασκευαστεί νησίδα κυκλικής πορείας των οχημάτων, καθώς και να τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα πέριξ του χώρου αυτού, για τον καλύτερο ηλεκτροφωτισμό του.
Το έργο ουσιαστικά συνίσταται στη βελτίωση της βατότητας με κύριες εργασίες κατασκευή οδοστρωσίας και ασφαλτοτάπητα.