Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Πάτρα-Πύργος: Πράσινο, Καλό Νερό-Τσακώνα: Κόκκινο

Πίσω θα πάει χρονικά όπως όλα δείχνουν η μετατροπή σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο της Δυτικής Ολυμπίας Οδού. Πριν από 7 μήνες όλα έδειχναν πως πήραν μία σειρά με την ανακοίνωση της δημοπράτησης του τμήματος Πάτρα-Πύργος και τη δρομολόγηση του Καλό Νερό-Τσακώνα.  

Η μετάθεση της δημοπράτησης για τις 31 Μαρτίου ίσως αποδειχθεί χρήσιμη λόγω των εκλογών καθώς μέχρι τότε θα έχει ενημερωθεί η  νέα πολιτική ηγεσία για τα έργα του Υπουργείου. Στο τμήμα αυτό έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι απαλλοτριώσεις και απομένουν αποφάσεις για συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις που αφορούν το παράπλευρο δίκτυο.  

Αναφορικά με το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα τα "μαντάτα" δεν είναι πολύ καλά. Το τμήμα αυτό δεν διαθέτει ακόμα ολοκληρωμένες μελέτες και περιβαλλοντικούς όρους. Επίσης δεν έχει λυθεί ακόμα το κρίσιμο θέμα της χρηματοδότησης, καθώς παρά την ένταξη του έργου στην λίστα των προτεινόμενων έργων για το νέο ΕΣΠΑ, αυτό προς το παρόν δεν έχει κλειδώσει, αφήνοντας χαραμάδες για χρονική μετατόπιση της κατασκευής σε πολύ ...μελλοντικό χρόνο.  


ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ 2019 ΜΕΧΡΙ ΠΥΡΓΟ 

Τα δύο μεγάλα έργα του δυτικού τμήματος της Ολυμπίας Οδού που αφαιρέθηκαν από τη σύμβαση παραχώρησης δεν φαίνεται να έχουν τελικά κοινή μοίρα. Παρήγορο το γεγονός πως τουλάχιστον το τμήμα μέχρι Πύργο θα εχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2019 με την προϋπόθεση να γίνει η δημοπράτηση τον Μάρτιο και μέχρι το Φθινόπωρο να πέσουν οι σχετικές υπογραφές. Το έργο σύμφωνα με την προκήρυξη έχει περιθώρια 3 ετών για να ολοκληρωθεί. 


ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ 

Το Πάτρα-Πύργος είναι η φυσική συνέχεια της Ολυμπίας Οδού που τερματίζει στο Μιντιλόγλι. Έχει μήκος 75χλμ και αρχικό κόστος 443 εκ.ευρώ. Από εκεί ξεκινά ο νέος αυτοκινητόδρομος που καταλήγει στον ανισόπεδο κόμβο Πύργου, λίγο έξω από την ομώνυμη πόλη. Θα έχει 8 ανισόπεδους κόμβους σε Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ Πάτρας, Κάτω Αχαγιά, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργο, ενώ θα υπάρξουν και 2 ΣΕΑ σε Κάτω Αχαγιά και Πύργο. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείψουν και 2 σταθμοί διοδίων σε Τσουκαλεϊκα και Χανάκια Πύργου.  

Το Καλό Νερό-Τσακώνα έχει μήκος 30χλμ και κόστος 130 εκ.ευρώ. Θα τερματίζει σε ανισόπεδο κόμβο ένωσης με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στην περιοχή της Τσακώνας και θα διαθέτει 4 ανισόπεδους κόμβους σε Ζευγολατιό, Δώριο, Κοπανάκι και Καλό Νερό.  

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Πηγή