Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

Δυτική Ολυμπία Οδός: Με ένα "τρικ" ξεκινούν οι δημοπρατήσεις στο Πάτρα-Πύργος

Με μία κίνηση ματ θα δούμε τελικά να δημοπρατείται το πρώτο μεγάλο έργο της παρούσας Κυβέρνησης και αφορά τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Το έργο που έχει απασχολήσει όσο λίγα την επικαιρότητα λόγω της σχέσης του με την Ολυμπία Οδό είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί.  

Με απόφαση του Υπουργείου Οικονομίας από τις 12 Οκτωβρίου 2015, αποφασίστηκε η ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων προκειμένου να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία. Αυτό είναι το βασικό βήμα για την υλοποίηση του μεγάλου έργου.  

Συγκεκριμένα στο ΠΔΕ της φετινής χρονιάς εγγράφηκε το σύνολο του ποσού του έργου, δηλαδή και τα 475 εκ. ευρώ. Τώρα, αυτό το μικρό "τρικ" διευκολύνει στο να μπορέσουν να δημοπρατηθούν τα έργα καθώς έχουν (τυπικά) την πλήρη κάλυψη της απαιτούμενης χρηματοδότησης.  

Σύμφωνα με την ίδια απόφαση "Το έργο με αρ. 2014ΣΕ07100044 <Όλοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος> εγκρίνεται υπό την  προυπόθεση ότι η Προϊσταμένη Αρχή δεν  θα προχωρήσει σε κοινοποίηση προς τον (η τους) ανακηρυχθέντα(ες) ανάδοχο (ους) της εγκριτικής απόφασης του αποτελέσματος των  δημοπρασιών, πριν την οριστική έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου απο την  Ε.Ε. Επιτρέπεται η ανάληψη νομικών  δεσμεύσεων για υποστηρικτικές εργασίες προετοιμασίας των δημοπρατήσεων και του φακέλου μεγάλου έργου, μέχρι του ποσού των € 250.000,00".  

Αυτό σημαίνει πως θα ξεκινήσουν οι πολλαπλές δημοπρατήσεις του έργου και την ίδια στιγμή το έργο στο σύνολό του θα πρέπει να εγκριθεί από την ΕΕ με την σήμανση του μεγάλου έργου, ακολούθως να οριστικοποιηθεί η χρηματοδοτηση του από το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.  

Κατά τη συγκεκριμένη περίοδο οι δημοπρατήσεις θα γίνουν, θα δοθούν οι προσφορές αλλά η ανακοίνωση του οριστικού μειοδότη θα πρέπει να γίνει εφόσον έχουν ολοκληρωθεί τα παραπάνω. Επί της ουσίας στο ΥΠΟΜΕΔΙ προσπαθούν να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο και να αποδείξουν ότι η παραγωγή μεγάλων έργων έχει ήδη ξεκινήσει.  


ΤΟ ΕΡΓΟ 

Το έργο έχει σπάσει σε 8 διαφορετικές εργολαβίες. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις από το ΥΠΟΜΕΔΙ το έργο θα κατασκευαστεί αντίστροφα από Πύργο προς Πάτρα προκειμένου να εξεταστεί η περίπτωση αλλαγής της χάραξης στο πρώτο τμήμα που βρίσκεται στην Κάτω Αχαγιά.  

Το συνολικό μήκος είναι 75 χλμ ξεκινώντας από τον Κόμβο Μιντιλίογλου και τερματίζοντας στον Ανισόπεδο Κόμβο Πύργου, στην είσοδο της πόλης. Τα έργα εφόσον ξεκινήσουν μέσα στο 2016 αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2020.  

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Πηγή